گابریک در روزهای کرونا
شیوع کرونا در اوایل اسفندماه 98، سازمان های زیادی را با چالش مدیریت و نحوه خدمت رسانی به مخاطبان روبرو نمود. عمل به توصیه های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از یکسو و محافظت از اعضای انجمن (که در زمره گروه های پرخطر در برابر کرونا بشمار می آیند) از سوی دیگر، گابریک را مصمم نمود تا با خلاقیت و یافتن راهکارهای نوآورانه، امکان ادامه فعالیت و خدمت رسانی به اعضا را فراهم نماید.
در همین راستا و پس از مشورت با متخصصین، تیم گابریک علاوه بر اجرای تمهیدات بهداشتی برای محافظت از پرسنل در برابر کرونا، مجموعه ای از تصمیمات را در جهت ادامه فعالیت ها و نیز گسترش خدمت رسانی به اعضا در روزهای همه گیری کرونا اجرایی نمود.
دورکاری و گسترش فعالیتها
با توجه به ابتلای عمده پرسنل انجمن به دیابت نوع یک، کاهش خطرات کرونا و محافظت از کارکنان انجمن و نیز اعضای انجمن در برابر این همه گیری از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. لذا تیم مدیریت گابریک با درنظر گرفتن کلیه جوانب، اعم از افزایش نیاز اعضا به مشاوره های فردی و دوره های آموزشی مدیریت دیابت، مجموعه تصمیماتی را با هدف ایجاد شرایط امن برای فعالیت در روزهای کرونا اتخاذ نمود:
1. تقویت دورکاری: با توجه به گسترش زیرساخت های فناوری و مزایای بهره مندی از راهکارهای آنلاین برای خدمت رسانی، تیم گابریک از ابتدای اسفندماه کلیه کلاس های حضوری خود را به دوره های آنلاین و از راه دور منتقل نمود تا اعضای گابریکی بتوانند بدون نیاز به خروج از منزل، آموزش های لازم را برای مدیریت بهتر قندخون و همچنین پیشگیری موثر از کرونا دریافت نمایند.
در همین راستا، کلیه تیم های درگیر در برگزاری دوره های آموزشی آنلاین اعم از تیم آی تی، مشاورین و مدرسین نیز با انتقال تجهیزات به منزل و انجام فعالیت های کاری از راه دور، ضمن عمل به توصیه های بهداشتی، در جهت تداوم خدمات به اعضای گابریکی گام برداشتند.
2. مشاوره آنلاین دیابت: تداوم مشاوره های فردی و پاسخگویی به سوالات اعضا، بویژه پس از شیوع کرونا، یکی از مهمترین اهداف گابریک در برنامه ریزی برای شرایط کاری جدید بوده است. با توجه به اهمیت ایجاد شرایط مساعد برای مشاورین و نیز افراد نیازمند به مشاوره، گابریک بر آن شد تا با تقویت زیرساخت ارائه مشاوره بصورت آنلاین، خدمات مشاوره همتا در انجمن را بهبود بخشد. بنابراین ضمن راه اندازی صفحه ویژه تیم مشاوره آنلاین گابریک در اینستاگرام، ارائه خدمات مشاوره آنلاین در روزهای هفته تا ساعت 10 شب افزایش یافت تا بتوانیم بیش از پیش، در جهت حمایت از اعضا و رفع نگرانی های آنان موثر و کارآمد باشیم.
3. حمایت از مددجویان: نزدیک شدن به پایان سال و چالش های پیش آمده برای خانواده های کم درآمد و نیازمند، ایجاب می نمود تا ضمن توجه به توصیه های بهداشتی مربوط به کرونا، عمل به تعهدات و امانتداری از کمک های همیاران انجمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. لذا با وجود تغییر شیفت های کاری، تیم مددکاری انجمن توانست با برنامه ریزی دقیق، تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای 300 مددجوی دیابتی را به همراه هدایای سال نو برای این عزیزان آماده سازی و از طریق پست ارسال نماید. لازم به ذکر است شرکت ملی پست ایران نیز در جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور، کلیه مرسولات را بصورت موثر و در تمامی مراحل ارسال، ضدعفونی می نماید.
4. آموزش و اطلاع رسانی درباره کرونا: با توجه به مسئولیت انجمن در قبال آموزش و راهنمایی اعضا پیرامون دیابت و مدیریت سلامتی در شرایط گوناگون، تیم ویژه ای از کارشناسان، مدرسین و مدیران انجمن تشکیل شد تا جدیدترین یافته ها، اطلاعیه ها و آموزش های مربوط به پیشگیری و مدیریت کرونا را از منابع علمی استخراج نموده و بصورت نکات کاربردی در اختیار اعضا قرار دهد. در همین راستا، صفحه ویژه ای نیز جهت بارگذاری اطلاعات و آموزش های مربوط به شیوع کرونا در وبسایت انجمن ایجاد گردید تا به عنوان مرجع اطلاع رسانی به زبان فارسی در اختیار مخاطبین قرار داشته باشد.
5. حمایت از حقوق مبتلایان به دیابت: با گذشت چند ماه از بروز مشکلات مربوط به تهیه انسولین های قلمی، همچنین شیوع کرونا و اهمیت پیشگیری از گسترش این ویروس، تیم مدافعه گری گابریک ضمن پیگیری مطالبات قبلی از سازمان های مرتبط، بار دیگر با تاکید بر اهمیت دسترسی مناسب افراد به انسولین های قلمی در شرایط همه گیری کرونا، مکاتبه با مسئولین و سازمان های ذیربط را در دستور کار قرار داد.
حامی کودکان دیابتی باشید!
شما نیز می توانید با مشارکت در حمایت از کودکان دیابتی، در ساختن آینده ای سالم و به دور از عوارض برای آنان همراه شوید.