صفحه اصلی » نکات هفته » دیابت » به مهمانی ناهار یا شام دعوت شده اید؟

به مهمانی ناهار یا شام دعوت شده اید؟
dinner-table1.jpg


شما نمی‌توانید روی غذاهای سرو شده در مهمانیهای خانوادگی یا دوستانه، کنترل داشته باشید، فقط می‌توانید مقدار دریافت خوراک و نوشیدنی خود را محدودتر کنید.
- نزدیک ظرف چیپس و آجیل ننشینید.
- از مصرف غذاهایی پرچرب مثل خامه، سس مایونز و ماست خامه ای جلوگیری کنید.
- از ماهی، مرغ و گوشت لخم به همراه سبزیجات و سالاد فراوان استفاده کنید. می توانید بشقاب کوچکتری که برای شما گذاشته شده است را برای غذای اصلی و بشقاب بزرکتر را به سالاد اختصاص دهید.
- خودتان را با خوردن سالاد و سبزیجات مشغول کنید.
- به‌جای نوشابه از آب استفاده کنید.
- به ‌عنوان دسر از میوه‌ها استفاده کنید.
- و در نهایت می‌توانید انرژی دریافتی اضافی را با پیاده‌روی یا رفتن به باشگاه جبران کنید، این افزایش سطح فعالیت، منجر به سوزاندن انرژی شده و سبب کاهش اشتها می شود. در ضمن به کاهش عذاب وجدان شما که ممکن است در اثر خوردن زیاد ایجاد شده باشد، نیز کمک می کند!!!!!