صفحه اصلی » نکات هفته » تغذیه و دیابت » ثبت کردن غذاها به چه صورتی است و از آنها چه کمکی می توان گرفت؟

ثبت کردن غذاها به چه صورتی است و از آنها چه کمکی می توان گرفت؟
Notebook_comp.jpg

شما می توانید اطلاعات مربوط به غذاها را در یک دفترچه یا روی چند تکه کاغذ و یا هر چیزی که دوست دارید انجام دهید. یادداشتهای شما باید محلی برای درج نام غذاها، مقدار غذای مصرفی (برحسب گرم، لیوان یا قاشق غذاخوری) و میزان کالری و چربی موجود در این غذاها را دارا باشد. برای کنترل وزن، شما می توانید واحدهای کربوهیدرات دریافتی را تغییر دهید و سعی کنید مصرف سبزی و میوه ها را تا 5 واحد (3 واحد سبزی، 2 واحد میوه) افزایش دهید. با انجام این موارد شما آخر هر هفته قادرید میزان کل کربوهیدرات دریافتی از هر گروه غذایی را با جمع کردن این مقادیر بدست آوردید. شما علاوه بر این باید میزان فعالیت بدنی (حتی بالا رفتن از پله ها یا یک پیاده روی کوتاه)، عوامل تأثیرگذار بر قند خون (مانند استرس، بیماری و یا عادت ماهانه در خانم ها)، میزان مصرف داروهای پایین آورنده قند خون (قرص یا انسولین) و دیگر داروهایی که مصرف می کنید را یادداشت کنید.

» منابع:

  • مجموعه کتابهای انجمن دیابت امریکا