صفحه اصلی » نکات هفته » تغذیه و دیابت » من همیشه احساس گرسنی می کنم. آیا این احساس همیشه درست است؟

من همیشه احساس گرسنی می کنم. آیا این احساس همیشه درست است؟
Raiding_Refrigerator.jpg

بله، ولی ممکن است آنچه که شما احساس می کنید واقعا گرسنگی نباشد. شما باید نحوه تشخیص تفاوت بین گرسنگی و اشتها را یاد بگیرید. گرسنگی در واقع پاسخ فیزیولوژیک بدن به کمبود غذا است و اشتها عبارت است از میل به خوردن. عوامل زیادی ممکن است میل به خوردن را تحریک نماید، حتی زمانی که غذا خورده و سیر باشید. در مواردی امکان دارد که شما در شرایطی قرار بگیرید که میل به خوردن را گرسنگی تصور کنید. اگر احساس گرسنگی می کنید ولی در مورد این که چه چیزی می خواهید بخورید تردید دارید، از خودتان بپرسید آیااحساسی که دارید، واقعاً گرسنگی است. از طرف دیگر، اگر برای کاهش کالری دریافتی، وعده های غذایی تان را حذف می کنید امکان اینکه احساس گرسنگی کنید بیشتر خواهد بود. در این مواقع معمولاً اشتهایتان به قدری زیاد خواهد شد که به سختی می توان میزان غذای دریافتی برای رفع این گرسنگی را کنترل کرد.

اگر رژیم غذایی تان حاوی میزان بسیار کمی کالری (کمتر از 1000 کالری در روز) است، بی شک اغلب اوقات احساس گرسنگی زیادی خواهید کرد. بهتر است که کالری بیشتری (مثلاً 1200 تا 1500 کالری در روز) مصرف کرده تا از این طریق بتوانید آهسته تر ولی در بلند مدت وزنتان را کاهش داده و آن را حفظ کنید. اگر کاهش  کالریها به میزان زیاد، باعث شود که مدام احساس گرسنگی کنید، اینکار  در دراز مدت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

» منابع:

  • مجموعه کتابهای انجمن دیابت امریکا